Seminarul ”Introducere în analiza de piață”

Seminarul ”Introducere în analiza de piață”

Structura și obiectivele seminarului

„INTRODUCERE ÎN ANALIZA DE PIAȚĂ”

Acest seminar, adresat membrilor titulari ANEVAR, prezintă rolul și importanta analizei de piață și a studiilor de vandabilitate în procesul de evaluare a proprietăților imobiliare, precum și tehnicile de analiză ale acestora prin exemple, aplicații practice, probleme și teme de discuție liberă.
Seminarul este structurat în patru părți, având fiecare următoarele obiective:

PARTEA 1 – Piața imobiliara și analiza de piață

Partea 1 introduce termeni, concepte și idei noi, importante, care definesc cadrul general al analizei pieței imobiliare pentru efectuarea evaluării unei proprietăți imobiliare. Pentru o mai buna înțelegere a temei prezentate, câteva concepte utilizate frecvent în evaluarea proprietăților imobiliare sunt prezentate împreună cu noile informații.
Obiective:
Înțelegerea definițiilor termenilor evaluare, cea mai bună utilizare și analiza de piață
Identificarea legăturii dintre evaluare și cea mai bună utilizare
Înțelegerea componentelor piețelor actuale și a celor potențiale
Înțelegerea definiției prețului de echilibru
Înțelegerea rolului analizei de piață în misiunile de evaluare, în special a celor care conduc la opinii privind valoarea de piață
Identificarea relațiilor de legătură dintre conceptele: valoarea de piață, cea mai bună utilizare, analiza de piață, cerere și ofertă.

PARTEA 2 – Tipuri și niveluri de analize de piață

Analizele de piață se clasifică în două moduri. Cele mai importante aspecte de reținut în această parte a seminarului sunt definițiile și caracteristicile fiecărui tip și modul cum acestea formează, prin combinare, nivelurile de analize de piață. Schemele și exemplele prezentate în Partea 2-a vă vor permite să identificați etapele necesare de lucru și adecvarea fiecărui tip și nivel de analiză de piață.
Obiective:
Deosebirea dintre studiul de piață și studiul de vandabilitate.
Deosebirea dintre analiza deductivă a cererii și analiza fundamentală a cererii
Identificarea indicatorilor cererii pentru proprietatea imobiliară
Identificarea celor trei forțe principale, sau generatori, ai cererii pentru proprietatea imobiliară
Identificarea caracteristicilor fiecărui nivel de studiu al vandabilității utilizat în evaluare
Identificarea aspectelor de îndrumare pentru a determina când să fie utilizat într-o misiune de evaluare fiecare nivel al studiului de vandabilitate.

PARTEA 3 – Procesul în șase etape și utilizarea analizei de piață

Scopul principal al prezentării acestei părți a seminarului este acela de a introduce în evaluarea proprietăților imobiliare procesul de analiză a pieței în șase etape. În contextul evaluării, procesul în șase etape/pași reprezintă o abordare organizată și structurată pentru a efectua un studiu de vandabilitate; acest proces asigura baza formulării concluziilor în urma analizei CMBU, care vor conduce apoi la selectarea și aplicarea abordărilor adecvate pentru a dezvolta o opinie asupra valorii.
Obiective:
Identificarea celor șase etape/pași în efectuarea studiului de vandabilitate
Identificarea componentelor analizei productivității proprietății imobiliare
Înțelegerea scopului delimitării ariei de piață și a ariei pieței competitive pentru proprietatea de evaluat
Înțelegerea definiției și a scopului analizei cererii
Înțelegerea definiției și a scopului analizei ofertei
Înțelegerea componentelor analizei cererii marginale
Înțelegerea definiției și a scopului analizei atractivității proprietății de evaluat
Identificarea modului în care informațiile colectate prin procesul în șase etape/pași sunt aplicate în tehnicile de evaluare specifice

PARTEA 4 – Aplicarea analizei de piață în cele trei abordări ale valorii

Importanța analizei de piață nu este limitată la analiza celei mai bune utilizări a unei proprietăți imobiliare supuse evaluării pentru un scop dat. Adecvarea și credibilitatea fiecărei abordări a valorii, dintre cele trei recunoscute în mod tradițional, se bazează în mod direct pe rezultatele analizei de piață. Evaluatorii imobiliari trebuie să fie familiarizați cu aplicarea directă a analizei de piață în fiecare abordare a valorii. Nivelul de cunoaștere și de înțelegere, atât a pieței, cât și a modului de raportare în/la piață a caracteristicilor proprietății de evaluat, ce rezultă în urma efectuării unei analize atente a pieței, se situează dincolo de aplicările mecanice ale abordărilor valorii proprietății. În ultimă instanță este vorba de acumularea unei experiențe practice a evaluatorului, prin cunoașterea în detaliu a pieței imobiliare pe care ar trebui să-și desfășoare activitatea profesională.
Obiectiv:
Înțelegerea modului în care analiza de piață este aplicată în abordările, metodele și tehnicile specifice de evaluare a proprietăților imobiliare.

Recomandări:
Seminarul prezintă concepte și termeni cu care poate cursantul nu este familiarizat. Scopul principal al acestui material este de a furniza bazele raportării analizei de piață în procesul de evaluare a unei proprietăți imobiliare. Memorarea definițiilor ar trebui să fie o preocupare secundară a cursanților; obiectivul principal al seminarului este înțelegerea relațiilor de legătură dintre termenii și conceptele prezentate, în contextul specific și cu tradiție al evaluării proprietății imobiliare.
Lectură recomandată:
Evaluarea Proprietății Imobiliare, Ediția a 3-a Canadiană, ediția în limba română, ANEVAR, 2011, cap. 2 „Natura valorii” și cap. 3 „Fundamentele evaluării”
Seminarul îl are ca autor și principal lector pe D-nul Adrian Nicolescu, consultant evaluator și antreprenor imobiliar independent, membru ANEVAR din 1996 (secțiunile EPI și EI), lector la cursurile ANEVAR din 1998, profesor asociat din 2006 la Programul de Master International “Economia Proprietăților Imobiliare” – ASE București.
Informații utile pentru înscriere:
Varianta-pilot a acestui seminar va avea loc la Cluj-Napoca, pe data de 22 martie, începând cu ora 14.00.
Seminarul este echivalat cu 8 ore de pregătire continuă iar taxa de participare este în valoare de 300 de lei.

Numărul de locuri la acest seminar este limitat, înscrierea realizându-se în funcție de data achitării taxei de seminar și de completarea unui formular online de înregistrare.
FORMULARUL DE ÎNREGISTRARE